Microsoft reduziert Produktivitätsverlust

Das von Microsoft für den Herbst avisierte neue Release Dynamics CRM 2016 für das Customer Relationship Management (CRM) soll die Produktivität der Anwender erhöhen. Ermöglichen will Microsoft das durch die Integration sämtlicher Kernfunktionen in einem System.

Microsoft hat heute Details seiner Kundenmanagementlösung Dynamics CRM 2016 vorgestellt. Sie soll im Herbst dieses Jahres als finale Version verfügbar sein und beinhalte Weiterentwicklungen für die mobile Anwendung, für Serviceabteilungen sowie mehr Analyse- und Reporting-Funktionen.

Das neue Release von Dynamics CRM intergriere sich auch stärker mit Office-Anwendungen wie Outlook, Excel oder OneDrive for Business. Durch die engere Verzahnung mit anderen Produkten will Microsoft den Produktivitätsverlust reduzieren, der durch den Wechsel zwischen unterschiedlichen Anwendungen entstehe. Microsoft beruft sich dabei auf das Journal of Experimental Psychology. Dieses habe festgestellt, dass die Produktivität von Mitarbeitern bedingt durch Anwendungswechsel um 40 Prozent abnehme.

Laut Bob Stutz, Corporate Vice President, Microsoft Dynamics CRM, sollen die folgenden neuen Funktionen im neuen Release dazu bei tragen, diesen Produktivitätsverlust zu senken:”

  1. An enhanced Excel experience within CRM, including new Excel templates to automate many core tasks.  This helps our customers across the board but particularly in the sales as it allows them to do things like calculate commissions or manage a sales forecast.  They get analysis and insights directly in their sales processes, without the need to export or switch – just easy toggling to reduce countless steps and eliminate the complexity.
  2. The next generation of our CRM app for outlook enables people to track emails, add contacts from within an email or even create new records to track emails through the browser on PC, Mac or mobile browser on a phone.
  3. Delve functionality to surface trending content that is most relevant to what a person is working on and what is trending around them.  For example, Delve might show popular presentations or proposals to help our customers with their opportunity or account.
  4. Contextual documents across SharePoint, OneDrive for Business, and Office 365 Groups for any CRM record. Our customers can now seamlessly open various Office apps within CRM or the CRM mobile app.  We’re making it easy for people to open a document in the CRM app using different application on various devices like Microsoft PowerPoint for iPad or Microsoft Word for iPhone. After reviewing the document, they can return back to the CRM app simply by just tapping on the “back” button.
  5. Personalized sales documents based on CRM data are now easier to build with Document Generation.  People no longer need to manually extract CRM data for documents such as account summaries, quotes/orders/invoices, product sheets in Word. Automation of this core sales task is another way we’re saving people time.
  6. Next generation Cortana integration.  We’re taking our Cortana integration to the next level by embedding sales activities, accounts and opportunities into Cortana to surface what’s most relevant to salespeople at any time – across both personal and professional sources.”

Unterstützung mobiler Plattformen

Die neue Version von Dynamics CRM stelle Vertriebs- und Servicemitarbeitern sämtliche Funktionen auch offline auf Smartphones und Tablets auf den Mobilplattformen Android, iOS und Windows zur Verfügung. hei

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